A cég tíz, hálózaton belül lebeszélhető perccel kompenzálja a T-Mobile a szolgáltását igénybe vevő ügyfeleit az éjszaka óta tartó hálózatkiesés miatt.
"Megállapítható, hogy bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, de az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen" - olvasható a legutóbbi közleményben.
A bejelentés azért váratlan, mert a vállalat elvben a cég 4 órát meghaladó üzemszünet után kötbért kénytelen fizetni, legalábbis az NHH szóvivője szerint. A közlemény megérkezése után telefonon megkerestük Márton Györgyöt, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivőjét, aki ezt az információt ismét megerősítette. Hozzátette, egyelőre kérdéses, hogy a teljes üzemszünet ezt az időtartamot meghaladta-e.
Arra a kérdésünkre, hogy a problémák tudomásunk szerint hajnali 1 és 2 között jöttek elő, és a T-Mobile saját közlése szerint is csak délután fél 4-re állt helyre a rendszere, vagyis bőven túl voltunk már a 4 órán, Márton György azt mondta, erre korai lenne válaszolni, mert a hatóság még nem kapott részletes információkat, hogy pontosan mettől meddig tartott a teljes leállás, ez pedig nem olyan egyértelmű, mint azt elsőre gondolnánk. Márton György hozzátette, a hatóság "valószínűleg meg fogja nézni az ügyet", hiszen többmillió ügyfelet érintett a probléma.
Ha a szolgáltató vitatni fogja a kötbérfizetési kötelezettségét, és amennyiben az ügyfelek úgy gondolják, elsősorban bírósághoz fordulhatnak - fűzte hozzá.
A leállás krónikája a szolgáltató szerint
Egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma miatt a mai napon a Magyar Telekom mobilhálózatában elsősorban a hálózaton belüli hívások jelentős része sikertelen volt. Az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az SMS-ek továbbításában is. A hiba észlelését követően a T-Mobile által nem megnevezett rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a hálózatra történő ismételt feljelentkezés érdekében a szolgáltató azt kéri, hogy az előfizető kapcsolja ki majd be készülékét.